De eerste week - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Maaike Bosboom - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Maaike Bosboom - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, York

Lieve allemaal,

Ik ben inmiddels al bijna een week in het prachtige York. Na een soepele reis op zondagavond- dankzij een Engelsman die rennend onze tassen heeft gedragen om de trein te kunnen halen- kwamen Freya, een andere geschiedenis studente uit Utrecht- en ik rond een uur of een 's nachts aan in Derwent College.

Je studeert hier namelijk niet zomaar aan de University of York, maar je hoort bij een college. De campus is opgedeeld in negen aparte "dorpjes", colleges, waar de meeste studenten wonen, eten, feesten en studeren. Derwent college is de plek waar de meest beruchte feesten gegeven worden en dat werd me na aankomst meteen al duidelijk. Ik sleepte mijn veel te grote koffer rond een uur 's nachts door de gang op weg naar mijn kleine kamertje, maar mijn buren kwamen meteen kijken wat er aan de hand was en bleven tot half twee met me staan kletsen.

Een warm welkom dus! Inmiddels ben ik al half ingeburgerd in Derwent P-Block. Als je je deur hier niet op slot doet, ligt de inhoud van je kamer, inclusief de badkamer deur van je ensuite, binnen de kortste keren in het trappenhuis. Op dit moment zijn mijn lieve huisgenootjes twee kamers aan het leeghalen van de ongelukkige domkoppen die vergeten zijn de deur op slot te draaien. Gelukkig zijn ze naast alle gekkigheid ook ontzettend aardig en geïnteresseerd. In vergelijking met hen ben ik oud, 18 vs. 21, eerstejaars vs. vierdejaars.

Naast mijn nieuwe Engelse vrienden en vriendinnen, heb ik er ook al twee Australische en een Amerikaanse vriendin erbij. Met z'n vijven hebben we de afgelopen dagen door het oude centrum van York geslenterd, ons verwonderd over schattige theehuisjes en de prachtige Minster Cathedral.

Zoals jullie kunnen lezen, ben ik mijn plekje aan het vinden en begint mijn kleine kamertje -dat nu vol hangt met alle lieve kaartjes en foto's- steeds meer als thuis aan te voelen. Voor diegene die mij de afgelopen weken veel hebben meegemaakt -Lot, Yara, An, Rianne, Jona, Tijs, Arthur, Anneloes, Mariek, Pap en Mam- er is hier een hele andere Maaike aan het werk dan het bange meisje van de paniekaanvallen -"want-wat-als-ze-me-nou-niet-aardig-vinden-?"- in de keuken zo nu en dan. Soms mis ik de hagelslag, maar gelukkig is het Engelse ontbijt à la scrumbled eggs en bacon nog steeds lekker en morgen eten we pannenkoeken!

Ik zal snel wat foto's op facebook/deze site zetten!

Liefs!

  • 10 Januari 2014 - 20:37

    Hugo Vredenborg:

    Volgens mij ben je al aardig aan het wennen daar in York. Wens je veel plezier en ook een goede studietijd. Xxx Hugo

  • 10 Januari 2014 - 20:44

    Lidwien:

    Klinkt goed Maaike! Geniet er van! xx

  • 10 Januari 2014 - 20:53

    Wilma:

    Wist het wel dat je het heel leuk zou vinden, het is tenslotte je favoriete land.xxx

  • 10 Januari 2014 - 21:22

    Anne:

    Geen twijfel gehad hoor Maaikie, dat jij je plekje daar niet zou vinden :)! Kusje uit Utrecht

  • 10 Januari 2014 - 21:44

    Brigitte:

    Sounds as a good story en volgens mij ga jij je zeker goed vermaken daar! Liefs

  • 11 Januari 2014 - 16:18

    Jasmin:

    Je hoeft je toch ook geen zorgen te maken liefje - hoe kan iemand jou nou niet aardig vinden!? Geniet van de scrumbled eggs en pannekoeken en het heerlijke romantische Engeland!
    xx Jasmin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 2374

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 05 Juli 2014

Zes maanden studeren in York

Landen bezocht: